Inhoudsopgave
Contact met je klant onderhouden is en blijft belangrijk, zowel offline als online. Wij blijven geloven in print, maar omarmen ook digitale innovaties. Voor je zie je daarom een e-magazine. Een mooie aanvulling op de beschikbare communicatiemix.
Wij bieden een e-magazine op een zeer toegankelijke manier aan. Met onze aanpak en ervaring kunnen we alle werkzaamheden die nodig zijn op een aantrekkelijke manier aanbieden. Een ander groot voordeel is het ontbreken van druk- en verzendkosten. Dit levert ook milieuvoordelen op waardoor een e-magazine heel goed past in een duurzaam ondernemersbeleid. Maak kennis met de mogelijkheden via ons e-magazine en laat je inspireren door dit veelzijdige communicatiemiddel. Veel beleefplezier!
Guido Groot Obbink & Marieke de Jong, Bureau de Clou
Column
"De wereld verandert. Als ondernemer moet je je oren en ogen openhouden en durven te bewegen, wil je de boot niet missen. In deze tijd moet je ook gebruik durven maken van nieuwe media. Het is belangrijk dat je beseft dat je bouwt aan een relatie met communicatie. Communicatie is de sleutel voor de toekomst.
Als je nooit iets van iemand hoort, dan vergeet je hem heel snel. Denk daar maar eens over na. E-magazine is een middel waar alles samenvalt: video, tekst, beeld, downloadmogelijkheden en interactie. Kortom, een mooi middel om te bouwen aan je imago. Om te laten zien wie je bent en waar je voor staat. Authentiek. Informeer en inspireer je doelgroep met enige regelmaat. Alleen dan bouw je aan een band met jouw klanten. Doordat je in een e-magazine interactieve tools kunt bouwen, blijft het niet bij eenrichtingsverkeer. Zorg er dan wel voor dat je ook klaar staat om de reacties op te vangen. Als je dat niet goed doet, dan maak je als bedrijf een enorme inschattingsfout."
Prof. dr. Cor Molenaar,
bijzonder hoogleraar aan de
Erasmus Universiteit in Rotterdam.
Animatie
Toepassingen
Vaak zonder na te denken vervaardigen bedrijven op een traditionele manier haar jaarverslag. Maar het kan anders. Maak ze aantrekkelijk door ze als online verslagen te presenteren. Niet als bladerbare pdf, maar als interactief medium. Op die manier publiceer je niet alleen op een statische manier je bedrijfscijfers, maar inspireer je de lezer met ondersteunende en verdiepende video's, diaslides en infographics.
De mogelijkheden met een e-brochure beperken zich niet tot tekst en beeld. Je kunt hierdoor je producten en diensten meer inhoud en beleving geven met inspirerende en productfilmpjes, verdieping door informatie downloadmogelijkheden of diapresentaties. Een ander belangrijk voordeel van een e-brochure is dat klanten meteen tot actie kunnen overgaan door naar de bestelpagina door te klikken. Zo wordt de e-brochure een integraal onderdeel van het verkoopproces. Kortom een goed argument om de e-brochure in te zetten voor sales.
Een organisatie is zo goed als de kwaliteit van de onderlinge communicatie. Een digitaal personeelsmagazine kan bijdragen aan die onderlinge communicatie. De kwaliteit van de interne communicatie is namelijk belangrijke factor in de tevredenheidsgevoel van medewerkers. Tevreden medewerkers die trots zijn op hun bedrijf lopen graag een stapje harder. Dat vertaalt zich in betere individuele prestaties en dus ook in het succes van de hele organisatie.
Inspireer je relaties op een interactieve manier met een e-magazine. Je bent niet meer beperkt tot alleen tekst en beeld. Met een e-magazine maak je van lezen beleven met persoonlijke boodschap middels een productpresentatie, diaslides, downloadmogelijkheden, enquêtes en uiteraard met korte teksten en pakkende beelden.
Interview
Ze noemt zichzelf een wereldverbeteraar en wil samen bouwen aan een mooiere wereld waarin iedereen vanuit passie leeft en werkt en met elkaar omgaat. Inspirator, coach en schrijfster Linda Commandeur uit Groenlo verbindt mensen en bouwt mee aan het waarmaken van individuele of gedeelde dromen en ideeën. “Ik help inzicht en uitzicht bieden en mensen in actie te laten komen om dingen te doen waar zij en de mensen om hen heen blij van worden.”
Lees meer >
Interview
Om dingen te bereiken of jezelf te ontwikkelen, is het belangrijk niet te blijven dromen. “Heel vaak blijft het bij gedachten, wensen of plannen maar blijft de echte actie uit”, is de ervaring van Linda Commandeur. “Het gaat mij erom dat mensen kansen grijpen en van hun droom een concreet doel maken. Want wat heb je te verliezen?”
Op avontuur
‘Welke zaken maken me nu echt blij?’ Dit heeft Linda Commandeur zichzelf ook afgevraagd toen ze een aantal jaren geleden in een woelige periode zat. Ze had een burn-out gehad en zat niet meer op haar plek in haar toenmalige baan. “Ik had het gevoel mezelf te zijn kwijtgeraakt en besloot mijn baan op te zeggen. Ik wilde me richten op zaken waar ik
me goed bij voel. Iets nieuws bedenken en creëren, dat was wat ik wilde.
Het liefst met andere mensen die daarvan genieten en groeien. Mijn
slogan is: een inspirator op avontuur. Natuurlijk weet je niet altijd
waar het schip strandt. Iets kan mislukken, maar is dat erg? Daar
leer je immers ook van. Het is belangrijk niet achteruit te kijken,
maar uit te gaan van waar je staat.”
Interview
Linda’s inspiratie heeft tot mooie initiatieven geleid. Ze is initiatiefnemer van BS22 (een werkplaats voor het waarmaken van ideeën), Stadsmanager van Groenlo en geeft individuele wandelcoaching en lezingen aan groepen en organisaties. Het zijn slechts enkele initiatieven van een vrouw met een enorm netwerk, die bruist van de ideeën om krachten te bundelen en iets nieuws te bereiken. “Mijn kracht is dat ik mensen vertrouwen geef en ze in beweging kan brengen. En als je vertrouwen geeft, krijg je dat terug. Ik ga terug naar de kern en probeer iets los te maken bij mensen. Daarbij ben ik in staat om zaken objectief van diverse invalshoeken te belichten en de verbinding te leggen. Zonder te kaderen. Bovendien kan ik goed analyseren. Mensen zijn
ontzettend belangrijk in mijn leven. Want als je iets wilt bereiken, doe je
dat meestal samen. Bovendien krijg ik erg veel energie van mensen.”
Interview
Als kind wist Linda Commandeur al dat ze ooit een boek wilde schrijven. Inmiddels is een paar maanden geleden haar derde boek verschenen. En met succes! ‘Zo simpel is het dus wél’ vliegt als warme broodjes over de toonbank.
Het gaat over onzekerheden, dromen en intuïtie en belicht haar gevoel en gedachten in woord en beeld. Linda beschrijft persoonlijke situaties met één overkoepelende boodschap: laat je niet weerhouden te doen wat je graag wilt. “Vaak heb je allerlei weerstanden en belemmerende stemmetjes in je hoofd of smoesjes om iets niet te doen. Het boek beschrijft mijn kijk op de wereld waar je als lezer zelf uit kunt halen wat voor jou relevant is. Ik ben een open boek en spaar mezelf niet. Natuurlijk
heb ik me afgevraagd of mensen hierop zitten te wachten, maar ik heb geleerd
dat aan de kant te zetten. Als ík het belangrijk vind, is het belangrijk.”
Interview
Nu we het over inspiratie hebben, wat vindt Linda van een e-magazine voor bedrijven? “Het is een mooi middel om je doelgroep te bereiken”, is haar overtuiging. “Je kunt interactieve elementen, verdieping en koppelingen aanbrengen en de lezer kan doorklikken naar informatie die hij relevant vindt. De informatie blijft bovendien online staan zodat je kunt terugkijken. Als bedrijf hoef je niet alles zelf te kunnen, maar het gaat erom te vertrouwen op de mensen om je heen. Die vinden de oplossing. Dus sla vooral eens een andere weg in!”
Welke wegen wil Linda in de toekomst zelf inslaan?
“Ik heb het gevoel dat ik voor het grotere publiek moet
gaan staan. Zo kan ik mezelf nog meer zichtbaar
maken en mijn stukje bijdragen aan een stralende wereld door anderen
te inspireren. En heb je misschien al een idee of droom? Gooi het de
wereld in. Er zijn altijd mensen die je willen helpen.”
Interview
Ze omschrijft zichzelf als een schrijver, spreker, inspirator,
wereldreiziger en ontdekker. Een Achterhoeker, trotse Grollenaar en Bourgondiër die manisch positief en vol
vertrouwen is.
Linda
• Zo simpel is het dus wél
• Stad in beweging, de kracht van BS22
Initiatiefnemer BS22
Verandersessies
Initiatiefnemer
de Uitdaging
in Oost Gelre
Trainingen
Coachgesprekken
Stadsmanager in Groenlo
Rond de tafel
met Linda-sessie
voor inspiratie en
netwerk
Medeoprichter stichting Kanjers voor Kanjers
Interview
Quiz
Uit onderzoek is gebleken dat 67% van de zoekopdrachten op
internet voortkomt uit signalen die mensen opvangen door offline kanalen en media.
Anders gezegd: zou deze offline stimuli er niet zijn, dan betekent dit
dat online zoekopdrachten met maar liefst twee derde af zou nemen.
Uit onderzoek is gebleken dat 67% van de zoekopdrachten op
internet voortkomt uit signalen die mensen opvangen door offline kanalen en media.
Anders gezegd: zou deze offline stimuli er niet zijn, dan betekent dit
dat online zoekopdrachten met maar liefst twee derde af zou nemen.
Quiz
Uit onderzoek is gebleken dat we slechts 20% van
wat we lezen onthouden. Iets zien heeft een grotere impact:
daarvan onthouden we 80% tegenover 10% van wat we horen.
Uit onderzoek is gebleken dat we slechts 20% van
wat we lezen onthouden. Iets zien heeft een grotere impact:
daarvan onthouden we 80% tegenover 10% van wat we horen.
Quiz
Wil je een relatie met je lezers opbouwen, dan kun je het best kiezen voor tekstuele content.
Een verhaal wordt tijdens het lezen namelijk altijd gevisualiseerd in de hersenen. En in de hersenen
zijn op dat moment dezelfde delen actief als dat je die beelden in werkelijkheid zou zien. Een voor-
waarde is wel dat het een boeiend verhaal moet zijn. Kortom, verbinden doe je door te boeien.
Wil je een relatie met je lezers opbouwen, dan kun je het best kiezen voor tekstuele content.
Een verhaal wordt tijdens het lezen namelijk altijd gevisualiseerd in de hersenen. En in de hersenen
zijn op dat moment dezelfde delen actief als dat je die beelden in werkelijkheid zou zien. Een voor-
waarde is wel dat het een boeiend verhaal moet zijn. Kortom, verbinden doe je door te boeien.
Colofon
Hebben we je interesse weten te wekken? Top, want de stap naar uitvoering hebben we zo laagdrempelig mogelijk gemaakt. Op die manier is ook een e-magazine voor jou binnen handbereik. Om je een inzage te geven in de uitvoering van hoe je van niets een aantrekkelijk e-magazine voor jouw doelgroep kunt maken, hebben we een overzichtelijk stappenplan opgesteld. En om dan vervolgens niet voor verrassingen komen te staan, hebben we daar ook een kostenindicatie aan toegevoegd. Helder en doeltreffend. Kunnen we voor je aan de slag? Bel 0316 80 19 70 of mail ons: . Wij staan voor je klaar!
Uitgever, concept & realisatie Bureau de Clou
Fotografie Bas van Spankeren, Sjoerd Geurts
Film Sjoerd Geurts
Tekst Jessica Schutten
Animatie Dieto
Met speciale dank aan Linda Commandeur,
Cor Molenaar en Mark Damen.